Blog Site - Design

Czy strona internetowa jest mi potrzebna, jeżeli prowadzę profile firmowe w mediach społecznościowych?

Nie tylko strona jest potrzebna, ale jeszcze bloga sobie załóż.

Internet to sieć powiązań pomiędzy różnymi bytami. Strony, profile, artykuły, sklepy. Im więcej powiązań, tym lepiej rozwija się Twój biznes. Warto być wszędzie. Jednak dobrze wiemy, że to nierealne. Mamy jeden lub dwa profile i koniec. Część osób nie ma kont społecznościowych więc nie mają szans dotrzeć do Twojej firmy. A o co walczysz na Fb czy Insta? O zasięgi! Im większe grono odbiorców, tym przekaz skuteczniejszy.

Strona internetowa to Twoja własność

Na swojej stronie, masz własną siedzibę, swój Sieciowy Dom. Na koncie społecznościowym, tylko wynajmujesz powierzchnię, jesteś gościem.

Na swojej stronie internetowej to Ty ustalasz zasady. Nikt Cię nie wyrzuci, nie zablokuje Twojego konta. Możesz pisać (prawie) wszystko co chcesz i nie naruszysz czyichś zasad czy  polityki. Spotkałam się na Fb z blokowaniem kont, reklam i paskudnymi opiniami, których nie dało się usunąć. W tej sytuacji moi znajomi błagali Pana Fejsbuka o litość i reakcję. Wielokrotnie musieli długo czekać, lub ich prośba nie spotkała się z żadnym odzewem. Czasem nawet nie wiesz czym się naraziłeś. Dostajesz tylko lakoniczną odpowiedź o naruszeniu zasad.

Na stronie Ty ustalasz widoczność swoich wpisów

Jest ważne, szczególnie gdy prowadzisz sprzedaż na mediach. Często spotykamy osoby na Facebooku czy Instagramie, które prowadzą regularną sprzedaż swoich produktów, np. rękodzielnicy. Post za postem i tak spadają w dół Twoje przedmioty. Musisz powtarzać, powielać, kiedy coś się nie sprzedało. Nie możesz tych postów pogrupować, nadać im żadnej hierarchii.

Jak prowadzisz własną stronę / sklep internetowy to ustawiasz sobie kategorie i widoczność produktów. Promujesz wysoko i przypinasz to co chcesz. Jak długo chcesz i za darmo. Prowadząc dodatkowo bloga, opisujesz szczegółowo użyteczność swoich przedmiotów, i organicznie pozycjonujesz swoją stronę. Dajesz możliwość oceniania swoich wytworów i pisania komentarzy, którymi Ty zarządzasz. Masz kontrolę nad rozwojem swojego biznesu.

Tworzysz swój wizerunek i historię

Może długo już działasz w swojej branży, masz mnóstwo zadowolonych klientów, recenzji, zdjęć którymi chcesz się pochwalić. Może prowadzisz usługi stolarskie, lub tworzysz inne arcydzieła. Warto zachować historię swoich prac, pokazać jakie masz doświadczenie na rynku. To wszystko powinno być widoczne zaraz po wejściu na Twoją stronę. To tworzy markę. Buduje zaufanie. Nie osiągniesz tego ostatnim postem ze swojej realizacji. Potencjalny klient obejrzy kilka w dół i reszty nie doczyta. A jak po drodze spotka jakiś negatywny komentarz to wyjdzie i poszuka innej firmy.

Na własnej stronie internetowej publikujesz swoje osiągnięcia, koncentrujesz uwagę na tych, na których Ci zależy. Zamieszczasz dane o firmie, pokazujesz jak duże masz praktykę, tworzysz historię swojej marki.

Pozycjonujesz swoją stronę na określone frazy

Na profilach społecznościowych to nierealne. Są hasztagi i niewiele więcej. Możesz wykupić reklamy. Twórcom mediów społecznościowych nie chodzi o to abyś zbudował organiczną sieć klientów. Zależy im abyś zapłacił za reklamę. Dlatego masz ograniczony zasięg swoich postów. A już nie daj boże napisz tam „promocja” albo wrzuć linka wyprowadzającego na inną stronę. Przytną Ci zasięgi do minimum. Na swojej stronie wrzucasz tyle promocji i linków ile zechcesz. Swoją stronę możesz promować za darmo. Jak uda Ci się rozkręcić stronę, to wkrótce sam możesz zarabiać na reklamach innych firm. Na swojej stronie masz nieograniczone możliwości. To nie zginie, nawet jak na chwilę zawiesisz aktywność. Na mediach społecznościowych musisz być stale aktywny, zachwycać, zaskakiwać, albo Twoje konto zacznie umierać.

Zsynchronizuj swoją stronę z kontem społecznościowym

Wykorzystaj profil społecznościowy do promocji strony lub sklepu. Zadbaj o spójność marki wszędzie tam, gdzie masz konto. W postach, bio, opisie firmy kieruj ruch na swoją stronę. Niby te linki są nie śledzone przez wyszukiwarki i nie w tym rzecz. Chodzi o to aby Twoja grupa społeczna wiedziała o istnieniu Twojej strony i często na nią zaglądała. Jak dobrze to rozegrasz, to przestaną wchodzić przez konto społecznościowe i będą klikać bezpośrednio. Klikać, czytać i podnosić Ci widoczność strony w wyszukiwarce.